TXAKOLIN EGUNA 2023

Nazioarteko merkatu berrietara zabaltzea dute erronka txakolin ekoizleek

Aimar Gutierrez Bidarte 2023ko eka. 1a, 07:00
Nazioartean arrakasta handiko edaria da Arabako Txakolina. / Aiaraldea.eus

Arabako Txakolin salmentaren %30 baino gehiago suposatzen du nazioarteko merkatuak, eta zifra hori gainditzeko lanetan jarraitzen dute ekoizleek. Inflazioak ekoizleei eta inportatzaileei buruhauste ugari eragin dizkien arren. Ukrainako gerra ere faktore garrantzitsua izan da nazioarteko hedapenean.

Arabako Txakolinaren nazioarteko proiekzioak haziz jarraitzen du, eta merkatu kuota berriak irabazi nahi dituzte ekoizle eta upategiek. Mariano Alavak, Arabako Txakolina Elkarteko lehendakariak, produktuen kalitate “paregabea” jarri du nazioarteko arrakasta horren erdigunean; “gure produktuak erosten badituzte oso onak direlako da”.

Inflazioaren urtea

Halaber, azken urtea berezia izan da txakolin ekoizleontzat, inflazioare eta nazioarteko ekonomiaren egoera ziurgabearen ondorioz. “Material guztien kostuak gora egin du nabarmen, baita energia eta erregaien prezioak ere. Horrek guztiak eragin zuzena izan du ardoaren prezioan, eta nagusiki nazioarteko esportazioan”, azaldu du Mariano Alavak. “Alde batetik, upategiok arazoak izan ditugu kutxak, botilak eta abarrekoak eskuratzeko. Bestalde, inportatzaileek ere arazoak izan dituzte; kontenedoreak helmugara bidaltzeko zailtasunak izan dituzte”.

“Material guztien kostuak gora egin du nabarmen, baita energia eta erregaien prezioak ere”

Aurreikuspen negatibo horiek mahai gainean izanda, bezero askok antelazioz hornitu dira, eta stockean gabeziarik ez izateko behar baino gehiago inportatu dutela azladu du Arabako Txakolina Elkarteko lehendakariak; “merkantziarik gabe geratzea kezka nagusia zen”.

Hori dela eta, salmenta oso onak izan ziren 2022ko lehenengo hiruhilekoan, eta horrek salmenten datuak zertxobait desitxuratu ditu, aurreko urteekin alderatuta. “Gaur gaurkoz, azken urteetako bataz besteko bat eginez, esportazioak salmenten %30 baino gehiago suposatzen du Arabako Txakolinarentzat. Datu horiek handitu nahi dugu. Izan ere, txakolinaren kontsumitzaile potentzialak izan daitezkeen zenbait merkatuetan sartzen hasiak gara”, azaldu du Alavak. Nagusiki Arabako Txakolina Hego Amerikako eta Asiako merkatuetara zabaltzea da orain tokiko ekoizleek aurrera begira duten erronketako bat.

Badira, ordea, sendotuz doazen merkatuak, non ardoaren kontsumoa garagardoaren kontsumoarekin lehiatzetik gertu kokatzen ari den, Mariano Alavak aitortu duenez. “Oso merkatu inportanteak dira, eta Europako herrialdeetako datuak gaindituz doaz ardoaren kontsumoari dagokionean, historikoki ohitura gutxiago izan duten arren gisa honetako produktuetan. Asko ari gara hazten Estatu Batuetan, Japonian, Australian edota Kanadan”.
Mariano Alavak argi du zein den nazioarteko arrakasta horren gakoetako bat, eskaera eta eskariaren arteko oreka ondo gordetzea. “Arabako Txakolina Jatorri Deituran zuhurtziaz jokatu egin izan dugu, eta gure eskaintza eskariaren atzetik joan da beti. Gainprodukzioa ekidin nahi izan dugu beti, horrek kalitatean eragin negatibo zuzena izango lukeelako zalantzarik gabe. Oreka horrek ere, prezio orekatu bat mantetzen lagundu digu”, aitortu du elkarteko lehendakariak.

“Arabako Txakolina Jatorri Deituran zuhurtziaz jokatu izan dugu, eta gure eskaintza eskariaren atzetik joan da beti”

Ukrainako gerra

Ukrainako gerrak ere eragin zuzena izan du txakolinaren nazioarteko hedapenean. “Azken urteetan irabazitako merkatuak galdu ditugu, espektatiba handiak genituen Errusiako merkatuan sartzeko. Ukranian urteak generamatzan gure produktuak saltzen, eta orain merkatu hori ere galdu dugu. Egoera nola bdieratuko zain gaude, berriro ere merkatu horietan Arabako Txakolina sartzeko”, azaldu du Mariano Alavak.

LAGUN AGURGARRIA:

Bisitatzen ari zaren web-gune hau euskararen normalizazioaren alde Aiaraldea Ekintzen Faktoria proiektu berrituak garatzen duen tresnetako bat da.

Euskarazko hedabideak sortu eta eskualdean zabaltzeko gogor lan egiten dugu egunero-egunero langile zein boluntario talde handi batek.

Hedabide herritarra da gurea, eskualdeko herritarren ekarpen ekonomikoari esker bizi dena, jasotzen ditugun diru-laguntzak eta publizitatea ez baitira nahikoa proiektuak aurrera egin dezan.

Herritarra, anitza eta independentea den kazetaritza egiten dugu, eta egiten jarraitu nahi dugu. Baina horretarako, zure ekarpena ere ezinbestekoa zaigu. Hori dela eta, gure edukien hartzaile zaren horri eskatu nahi dizugu Aiaraldea Ekintzen Faktoriako bazkide egiteko, zure sustengua emateko, lanean jarraitu ahal izateko.

Bazkideek onura eta abantaila ugari dituzte gainera, beheko botoian klik eginda topatuko duzu informazio hori guztia.

Faktoria izan, egin zaitez bazkide.

Aiaraldea Hedabideko lantaldea.


Izan bazkide