Amurrioko Udalak udal webgune berria du https://amurrio.eus/cas. Garai berrietara, gailu berrietara eta herritarren behar berrietara egokitutako gunea, eta, gainera, Yolanda Mosquera amurrioarrak Udaleko Herritarrentzako Arreta Zerbitzu berrituarentzat egindako diseinu grafikoa du.
Atari digitalaren egitura eta informazioa berrantolatu egin dira, erabiltzaileek informazioa ahalik eta modurik eraginkorrenean eskuratu eta aurkitu ahal izan dezaten. Diseinu berri horrekin, webgunera sartzean, udalaren edukira, udal jardueren agendara edo turismo atalera sartu nahi dugun aukeratu ahal izango dugu. Gainera, udaleko sare sozialetara ere zuzenean sartu ahal izango da.
Atariaren berregituratzea nahiko moldakorra da, guztientzat atsegina izan dadin, denen itxaropenak eta interesak betetzeko. Era berean, garrantzia eman zaio nabigazio-egitura orokorra zehazteari, erabiltzaileei informazio-egituretan askatasunez mugitzea errazteko.
Egoitza elektronikoa
Webgunea berritzearekin batera, Amurrioko Udalak aurrerapauso bat eman du toki-administrazioaren bilakaera teknologikoan, egoitza elektroniko berri, arinago eta errazagoarekin. Egoitza elektroniko berriak zerbitzu guztiak herritarren eskura jarriko ditu, edozein unetan eta edozein lekutatik, urteko 365 egunetan, eguneko 24 orduetan.
Egoitza elektronikoaren bidez, nahi duten pertsona guztiek, modu erraz eta intuitiboan, prozedurak egin ahal izango dituzte toki-administrazioarekin, izapideen kudeaketa, iragarki-oholean sartzea edo ordainketa-pasabidearen bidez zergak ordaintzea, besteak beste. Espedientearen izapidetzearen jarraipena herritarren “Nire karpeta” karpetaren bidez egin ahal izango da, betiere erabiltzaileek identifikazio elektronikorako bitartekoren bat badute, NAN elektronikoa, IZENPE txartela, BAKQ txartela (udalean bertan ematen da eta erkidegoko hainbat administraziotan kudeaketak egiteko aukera ematen du), besteak beste.
“Webgune berri bat sortzea eta egoitza elektronikoa berritzea, Amurrioko Udalak 'e-Administrazioa' delakoari dagokionez emandako pauso garrantzitsua dira, gardentasuna, zorroztasuna eta kudeaketa ona sustatu nahi baititu, herritarren artean izapidetze elektronikoaren erabilera bultzatzeko”, azaldu du Txerra Molinuevo Amurrioko alkateak.
Bi tresna horien helburua informazioa eskuratzea eta herritarrek Amurrioko Udalarekin egin behar duten edozein kudeaketa izapidetzea da. Amurrioko alkateak azpimarratu duenez, “herritarrei Administraziorako sarbidea ahalbidetu eta erraztu nahi zaie, harremanak etxetik izan ditzaten eta bakoitzaren beharretara egokitutako erantzun eraginkorra, azkarra eta erabakitzailea lor dezaten”.
EIS-SIRera atxikitzea
Azkenik, Amurrioko Udaleko toki-administrazioa EIS-SIR (Erregistroen Interkonexio Sistema) izeneko erregistroen interkonexio-plataformarekin konektatuta dago jada. Plataforma horrek administrazio publikoaren eta herritarraren arteko zerbitzuaren hobekuntza- eta efizientzia-beharrei erantzutea ahalbidetuko du. Atxikitze horrek 'leihatila elektroniko bakarra' dakar, hau da, herritar batek behar duenean, Amurrioko Udalean beste administrazio bati zuzendutako dokumentuak erregistra ditzake, eta honek berehala eta modu telematikoan erregistratuko du hartzailea den administrazioan, aurkeztu duen dokumentazioa herritarrari itzuliz.
EIS-SIR ezartzeak administrazioen arteko paper-zirkulazioa ezabatzea ahalbidetzen du, eraginkortasuna areagotuz eta papera manipulatzeko eta igortzeko kostuak ezabatuz, erregistro-idazpenetan aurkeztutako dokumentazioaren benetako kopia elektronikoak sortuko direlako. Gainera, izapideak arinago egiteko aukera ematen du, erregistroa azkarra delako. Hori egin ahal izateko eskatzen den gauza bakarra eskaera edo dokumentazioa zuzentzen zaion administrazioa ere EIS-SIR sareari atxikita egotea da.