IRITZIA

Euskarazko ekoizpen eta kontsumoaren etorkizuna

Erabiltzailearen aurpegia Andoni Aldekoa de la Torre 2022ko urt. 25a, 06:00
EITBko zuzendaria da Andoni Aldekoa. / Argia.eus

Duela gutxi euskal gazteen etorkizuneko ikuspegiari buruzko ikerketa bat ezagutu ahal izan dut, eta gehien harritu nauen gauzetako bat da 2050ean euskararen etorkizuna bermatutzat jotzen dutela. Ziur aski, eguneroko bizitzan hizkuntza erabat normalizatuta dagoela ikusten dutelako izango da. 

Hala ere, uste dut euskara ez dela globalizazio eta digitalizazio testuinguru berrian bere etorkizuna bermatuta duen hizkuntza. Hala sentitzen dute herrialde txiki, aurreratu eta oso nazioartekotuek ikusten baitute euren hizkuntza propioak tokia galtzen duela edukien kontsumoari dagokionez, batez ere ingelesarekiko. 

Euskarak aurrekaririk gabeko aurrerapena izan du azken 40 urteetan, baina datozen hamarkadetan aurre egin beharreko erronka guztiz desberdina da, dagoeneko ez baita etxeko, hezkuntzako edo lan-arloko kontsumoaren kontua, ezta gizarte-arlokoa ere. Ezta komunikabideetakoa ere. 

Gaur egun, mugikorra eta ordenagailu eramangarria dira gure haurrek eta gazteek edukiak gau eta egun kontsumitzeko erabiltzen dituzten euskarriak. Gaur egun, gazteek gehien ikusten duten kanala Youtube da, eta euren telebista euren ordenagailua da; beste sare sozial batzuekin, plataformekin eta ohiko telebistarekin partekatzen dute denbora. Gakoa ez da nola, non edo noiz, baizik eta zertan. Gaur egungo ikus-entzunezko kontsumoa gogoko edukien play list pertsonala da, eta ez dauka loturarik zein telebista-kanaletan, zein plataformatan edo gizarte-saretan ikus daitekeen, ezta emisio-ordutegiarekin edo, are gehiago, hizkuntzarekin ere. 

Gakoa edukia da, erakargarria eta interesgarria izatea eta berehala eskuratu ahal izatea. Edukiak eskuratzean erabateko demokratizazioa dago, moldeak hautsi dira, aurretiazko sailkapenak daude, kostua eskuragarria da eta eskaintza amaiezina. Gure gazteria elebitasunean hezi da, eta horren zati handi batek ingelesa menderatzen du eta hizkuntza horretako edukiak kontsumitu ohi ditu. Hori da errealitate berria, mundu irekia, aro global eta digital berri bateko edukietarako sarbide unibertsala.

Zalantzarik gabe, pizgarri handia da gazteek etorkizuna haien izatearen parte izaten jarraituko dutela ikustea, baina, egiari zor, erronka izugarria da.

Kontsumo globalaren eta digitalaren aro berrian Euskaraz ekoiztea eta kontsumitzea behar dugu. Ohiko komunikabideetan egotea, baina baita sare sozialetan eta plataformetan ere. Eta ez da kantitate edo kalitate kontua izango, baizik eta gazteek kontsumitu nahi izatea, haientzat erakargarria izatea. Pentsa dezagun nola lortuko dugun.

LAGUN AGURGARRIA:

Bisitatzen ari zaren web-gune hau euskararen normalizazioaren alde Aiaraldea Ekintzen Faktoria proiektu berrituak garatzen duen tresnetako bat da.

Euskarazko hedabideak sortu eta eskualdean zabaltzeko gogor lan egiten dugu egunero-egunero langile zein boluntario talde handi batek.

Hedabide herritarra da gurea, eskualdeko herritarren ekarpen ekonomikoari esker bizi dena, jasotzen ditugun diru-laguntzak eta publizitatea ez baitira nahikoa proiektuak aurrera egin dezan.

Herritarra, anitza eta independentea den kazetaritza egiten dugu, eta egiten jarraitu nahi dugu. Baina horretarako, zure ekarpena ere ezinbestekoa zaigu. Hori dela eta, gure edukien hartzaile zaren horri eskatu nahi dizugu Aiaraldea Ekintzen Faktoriako bazkide egiteko, zure sustengua emateko, lanean jarraitu ahal izateko.

Bazkideek onura eta abantaila ugari dituzte gainera, beheko botoian klik eginda topatuko duzu informazio hori guztia.

Faktoria izan, egin zaitez bazkide.

Aiaraldea Hedabideko lantaldea.


Izan bazkide