Duela gutxi euskal gazteen etorkizuneko ikuspegiari buruzko ikerketa bat ezagutu ahal izan dut, eta gehien harritu nauen gauzetako bat da 2050ean euskararen etorkizuna bermatutzat jotzen dutela. Ziur aski, eguneroko bizitzan hizkuntza erabat normalizatuta dagoela ikusten dutelako izango da.
Hala ere, uste dut euskara ez dela globalizazio eta digitalizazio testuinguru berrian bere etorkizuna bermatuta duen hizkuntza. Hala sentitzen dute herrialde txiki, aurreratu eta oso nazioartekotuek ikusten baitute euren hizkuntza propioak tokia galtzen duela edukien kontsumoari dagokionez, batez ere ingelesarekiko.
Euskarak aurrekaririk gabeko aurrerapena izan du azken 40 urteetan, baina datozen hamarkadetan aurre egin beharreko erronka guztiz desberdina da, dagoeneko ez baita etxeko, hezkuntzako edo lan-arloko kontsumoaren kontua, ezta gizarte-arlokoa ere. Ezta komunikabideetakoa ere.
Gaur egun, mugikorra eta ordenagailu eramangarria dira gure haurrek eta gazteek edukiak gau eta egun kontsumitzeko erabiltzen dituzten euskarriak. Gaur egun, gazteek gehien ikusten duten kanala Youtube da, eta euren telebista euren ordenagailua da; beste sare sozial batzuekin, plataformekin eta ohiko telebistarekin partekatzen dute denbora. Gakoa ez da nola, non edo noiz, baizik eta zertan. Gaur egungo ikus-entzunezko kontsumoa gogoko edukien play list pertsonala da, eta ez dauka loturarik zein telebista-kanaletan, zein plataformatan edo gizarte-saretan ikus daitekeen, ezta emisio-ordutegiarekin edo, are gehiago, hizkuntzarekin ere.
Gakoa edukia da, erakargarria eta interesgarria izatea eta berehala eskuratu ahal izatea. Edukiak eskuratzean erabateko demokratizazioa dago, moldeak hautsi dira, aurretiazko sailkapenak daude, kostua eskuragarria da eta eskaintza amaiezina. Gure gazteria elebitasunean hezi da, eta horren zati handi batek ingelesa menderatzen du eta hizkuntza horretako edukiak kontsumitu ohi ditu. Hori da errealitate berria, mundu irekia, aro global eta digital berri bateko edukietarako sarbide unibertsala.
Zalantzarik gabe, pizgarri handia da gazteek etorkizuna haien izatearen parte izaten jarraituko dutela ikustea, baina, egiari zor, erronka izugarria da.
Kontsumo globalaren eta digitalaren aro berrian Euskaraz ekoiztea eta kontsumitzea behar dugu. Ohiko komunikabideetan egotea, baina baita sare sozialetan eta plataformetan ere. Eta ez da kantitate edo kalitate kontua izango, baizik eta gazteek kontsumitu nahi izatea, haientzat erakargarria izatea. Pentsa dezagun nola lortuko dugun.