Laudioko La Milagrosa Ikastetxeak bere ikasleen espiritu ekintzaile eta kritikoa bultzatu nahi du Ekintzailetza eta enpresa jardueretarako hastapena hezkuntza-proiektuarekin, eta proiektu horrek aintzatespen garrantzitsua lortu du berriro ere. Kasu honetan, Nahia, Jone, Ane eta Leire DBHko laugarren mailako ikasleek irabazi dute La Caixak bultzatutako erronka BeCritical lehiaketa, gazteen analisi kritikoa sustatzeko helburua duena, fake news delakoen aurka borrokatzera animatuz.
La Milagrosa ikastetxeko DBHko 4. mailako ikasle hauek Emprende erronkan eta BeCritical erronkan parte hartu zuten, lehenengoan, TDAH duten haurrei zuzendutako App bat asmatu zuten, eta, BeCriticalen, Fake News ospetsuen aurka borrokatu zuten, iturriko urak maskuriko minbizia eragiten duela gezurtatuz.
Hemen ikusi daiteke proiektua aurkezteko eginiko bideoa.
Epaimahaiak bi proiektu horiek aukeratu zituen bi erronken finaletan parte hartzeko, baina COVID-19ren ondoriozko egoera zela eta, horietako baten artean erabaki behar izan zuten finalean lehiatzeko eta, beraz, BeCritical erronkaren alde egin zuten.
Urtero finala Bartzelonan ospatzen den 4 eguneko campusean jokatzen da. Bertan, aukeratutako taldeak elkarrekin bizi dira, tailerretara joaten dira eta beren proiektua hobetzen dute. Erronka bakoitzeko irabazleek AEBetara (New York BeCriticalen kasuan eta Silicon Valley Emprende Erronkaren kasuan) egindako prestakuntza-bidaia bat jasotzen dute sari gisa. Aurten, koronabirusak Campusaren ikuspegia aldatu du eta modu birtualean garatu da. Maiatzaren 5,6 eta 7an 340 ikaslek eta 25 irakaslek parte hartu zuten diziplina guztiak biltzen zituzten lan-jardunaldi trinkoetan: adituek emandako motibazio-hitzaldiak, proiektua prestatzeko saio teknikoak, komunikazio-tailerrak, yoga saioak, besteak beste.
Proiektua prestatzeko hilabeteetan ikasitako guztia eta Campusa bera laburbildu zituzten 4 gazteek bideo batean, eta aditu ospetsuen laguntza izan zuten. Ikerketa eta lan bikaina, azken saria merezi izan duena.
Aurten, uztailean AEBetara egingo diren bidaiak bertan behera utzi behar izan dituzte, eta taldeko kide bakoitzarentzat ordenagailuek ordezkatu dute saria.