Udalak Laudioko hiri-ekonomiaren estrategia aurkeztu berri du eta datozen urteetan landu beharreko helburu hauek ditu: Laudioko tokiko negozioen lehiakortasuna indartzea, nortasun propioa duen merkataritza-, ostalaritza- eta zerbitzu-eskaintza bat sortzea, negozioak modernizatzeko prozesuak laguntzea, erosteko eta kontsumitzeko ingurune eroso, irisgarri eta erakargarri bat sortzea, eta berriak ezartzen eta abian jartzen laguntzea. Halaber, negozioak eta erosleak fidelizatzea.
Hiri-ekonomiaren estrategiak eta, horrekin batera, Laudioko merkataritza-, ostalaritza- eta zerbitzu-plazaren ereduak honako eginkizun hauek izan behar ditu: eskaintza sektorial integral bat eraikitzea, herritar laudioarren beharretara egokituko dena, udalerriko erosketak eta kontsumoa fidelizatuko dituena eta Laudio bere inguruko udalerrientzako merkataritza-gune ireki gisa kokatzeko gai izango dena. Estrategia horrek merkataritza-, ostalaritza- eta zerbitzu-trinomioaren sinergiak maximizatzera bideratu behar du, eskaintzaren tokiko eta hurbileko izaeran oinarritutako irtenbide komunekin, eta betiere erosketa- eta kontsumo-ingurunea atsegina, abegikorra eta erakargarria izatea bermatuz. Gainera, estrategia bateratzaile gisa ulertu behar da, erronka partekatu batzuetatik abiatzen dena eta Laudioko tokiko hiri-ekonomia garatzeko eta garatzeko lan egiten duten eragile publiko eta pribatu guztien parte-hartzea eskatzen duena.
Hiri-ekonomiaren nahiak
Laudioko hiri-ekonomiak bere bezeroen beharrak asetzeko gai diren negozio indartsuak, profesionalak eta kalitatezkoak izan behar ditu nortasun-ikur. Berrikuntzak Laudioko saltokiei, ostalaritzako lokalei eta zerbitzuei jarraitu beharreko bidea markatu behar du; hau da, bezeroen erosteko eta kontsumitzeko erritmo, kanal eta modu berrietara etengabe egokitzeko gaitasuna.
Sektore irekia, inplikatua eta lankidetzakoa, bai bere sektorearen barruan, bai sektoreen artean. Laudioko hiri-ekonomiak lankidetzan jardun behar du irtenbide bakar eta komunak bilatzeko, beste sektore batzuekin sor daitezkeen sinergiak aprobetxatuz, hala nola aisialdiarekin, kulturarekin eta turismoarekin, etab. Bezeroarekiko hurbiltasuna eta arreta pertsonalizatua dira eta izaten jarraitu behar dute gure negozioak identifikatzen dituzten oinarrizko zutabeak. Bezeroarenganako orientazioa (tokikoa eta eragin-eremukoa), fidelizatzeko, gastu-ihesa saihesteko eta epe luzeko harremanak eraikitzeko bitarteko gisa. Gainera, jasangarritasuna eta, oro har, erantzukizun soziala funtsezko elementuak dira Laudioko hiri-ekonomiak Laudioko eta haren inguruko eragile sozioekonomiko gisa duen kokapena indartzeko.
Lan-ildoak
Ezarritako helburuak lortu ahal izateko, estrategia bat landuko da hainbat eremutatik. Lehiakortasuna eta kudeaketa oinarri hartuta, sektorearen lehiakortasuna indartuko da, kudeaketa hobetuko duten tresnak eta tresnak emanez (salmentak, finantzak, komunikazioa, etab.), eta, gainera, kalitatezko ekintzailetza sustatuko da Laudiori balioa emango dioten negozioak sortzeko.
Digitalizazioaren eta online presentziaren barruan, laudioar negozioen presentzia digitala indartzea bilatuko da, saltokiei, ostalaritzako lokalei eta zerbitzu-enpresei teknologia berriek eskaintzen dituzten aukerak aprobetxatzen lagunduko dieten ekimenak babestuz. Erosketa- eta kontsumo-inguruneari dagokionez, erosketa- eta kontsumo-gune atsegin, iraunkor eta erakargarriak sortzera bideratutako ekimenak jasotzen dira, Laudioko negozioetan eragin positiboa duten hiriko esku-hartzeen bidez.
Fidelizazioari eta erakarpenari buruzko lan-ardatzak sektorea dinamizatzeko ekintza guztiak biltzen ditu. Horien azken helburua tokiko merkataritza eta kontsumoa sustatzea da, gastu-ihesa saihestuz eta, aldi berean, beste udalerri batzuetako erosleak eta kontsumitzaileak Laudiora erakarriz. Kulturari eta lankidetzari dagokien lan-ildoan, merkatarien, ostalarien eta, oro har, hiri-ekonomiako ekimenen sustatzaileen figurari balioa emango zaio, sektore-lankidetza eta sinergiak aprobetxatzeko harremanak sustatuz.
Prozesu horrek arrakasta izan dezan, Laudioko Udala izango da, Laudioko garapen agentziaren bidez, LAUDIO HAZI, estrategia kudeatuko duen organoa eta estrategia abian jartzeko eta haren jarraipen teknikoa egiteko ardura izango duen organoa. Gainera, bi tresna jarriko dira abian estrategiaren garapen egokia bermatzeko: alde batetik, jarraipen-batzorde bat, estrategiaren helburuak betetzen direla zaintzeko eta estrategiarekin lerrokatuta dauden negozioei laguntzen zaiela bermatzeko. Bestalde, lan-mahai sektorial bat eratuko da, estrategiaren esparruan. Lan-mahai hori Udalak, Apillek eta saltokien, ostalaritzako lokalen eta zerbitzu-enpresen ordezkaritza batek osatuko dute, planari dagokionez aurrerapenak partekatzeko, estrategian jasotako proiektuak definitzeko eta zehazteko, eta sektorearen beharrak eta, beraz, proiektuen eta ekimenen baliozkotasuna ezagutzeko.