Kasualitatea. Herenegun Arantza Tapiak, Eusko Jaurlaritzako Ingurugiroko Kontseilariak, “Lurra babesteko euskal estrategia” komunikabideen aurrean azaltzen zuen, bere esanetan estrategia aintzindaria, Europako beste herri gutxi batzuen parekoa (Suiza, Eskozia, Gales edo Herbehereak.
Bere bost helburu estrategikoen artean, lur xahutzearen murrizketa dago. Lastima estrategia lehenago iritsi ez izana, suposatzen bait dugu hemendik aurrera Arabako Foru Aldundiaren errepide lanak askoz mugatuagoak izango direla xahutzen duten azaleran.
Inguruko herritar batzuentzat, gainera, irisgarritasuna okerragotu da, orain denbora gehiago behar dutelako jatorritik helmugara iristeko. Lekamañako edo Saratxoko Elizako auzotarrak, Urduñara joan nahi izanez gero, adibidez, tamaina errealeko eskalextric bat zeharkatu behar dute, egunero gasolina alperrik erre dezaten.
Arabako Foru Aldundiaren errepideen mugikortasuna eta irisgarritasuna badu beste arpegirik ere. Arespalditzako Done Bikendi auzoa udaleko gainerontzeko hiri-bilbetik isolatuta dago A-3622 errepideagatik. Auzotarrek urteak daramatzate pasabide ziurra eskatzen beren etxeetatik Arespalditzako herrigunera oinez joateko, 30-40 metrotako tarte batean. Errepidean zebrabidea margotu zitekela bururatu zitzaien, baina Diputazioko Errepide Zerbitzuak, antza denez, ez du baimenik ematen. Bai xelebrekeria! Zebrabide bat foru-errepide batean!
Done Bikendiko auzotarrak bere oinezko irisgarritasuna mugatuta dute, etxetik farmaziara, Udaletxera, tabernara edo kolunpioetara joateko, ez oinez errepidea zeharkatu ezin delako, baizik eta oinez ez dela zeharkatu behar suposatzen delako, horrela kotxearen erabilpena behartuz, seguruagoa suposatzen den mugikortasuna bermatzeko.
Saratxoko errepidea, bailara betirako itxuraldatu duen lan multimillonarioa; Arespalditzako Done Bikandi auzoko zebrabidea. Arabako Foru Aldundiaren Errepide Zerbitzuak bultzatzen eta kudeatzen duen mugikortasun eta irisgarritasun sostenigarriaren?? Bi aurpegi.