Etxaurren Ikastolak, konfinamendua dela eta, klaseak moldatu behar izan ditu. Lehen Hezkuntzako ikasleak zortzi eta hamar haurretako talde murritzagoetan banatu dituzte eta bakoitzak tutore bat dauka (beraz, ikasle askok tutorez aldatu behar izan dute).
Haur Hezkuntzan, berriz, taldeek euren ohiko tamaina mantendu dute, “tutorearekiko gertutasuna” mantentzearren, eskolako zuzendaritzak adierazi duenez.
Tutoreak astero birritan jartzen dira harremanetan familiekin, telefonoa edo bideo-deia baliatuta. Horien bidez, ikasle bakoitzaren egoera pertsonala eta ikasketa egoera baloratzen saiatzen dira asteko lan karga moldatzeko.
Kontuan hartu beharra dago egin beharreko lanak irakasle guztien artean prestatzen dituztela. Baina, etxe bakoitzean egoera bat dagoela kontuan hartuta, betebeharrak kasuan kasu aldatzen dira eta ikasle bakoitzaren egoeraren arabera bideratzen dira. “Eskolak guztiok maila berean jartzen gaitu, baina orain etxean gaude; eta etxe bakoitzak bere egoera dauka”, azaldu dute irakasleek.
Hortaz, “ebaluazio” hitza erabiltzea saihesten ari dira ikasketa zentrotik, “balorazio” terminoagatik trukatuta. “Familia batean gurasoak etxetik kanpo lanean badaude edo etxeko baliabideak onenak ez badira, argi dago ikasle horrek ezingo duela beste batzuen adina egin”, zehaztu du zuzendaritzak.
Gainera, irakasle asko tutore ofizialak ez direnez, ikasle bakoitzaren balorazio orokorra egiten ari dira.
Dena den, “oso ondo” funtzionatzen ari da sistema orain arte, eta ikasle gehienek astero bidalitako lana egiten ari dira, zentroko buruek nabarmendu dutenez. Noski, irakaskuntza erritmoa jaitsi behar izan dutela ere aitortzen dute, “ordubeteko saioak berrogei minutukoak bihurtu dira, besteak beste".
Hala ere, epe luzerako lan egiteko modua bezala planteatzen ari dira eskolatik, alarma egoera ezarri zenetik egoera luzatuko zela aurreikusi baitzuten.
Materialak prestatzerako orduan, hortaz, “lanez gainezka” egon ziren lehenengo astean zehar; berritasuna dela eta, batez ere. Dena den, egoerara moldatu dira dagoeneko.