30 ikastetxe baino gehiago joan dira Amaurre Ikastetxera irakurketa-idazketarako metodo berria ezagutzera

Erabiltzailearen aurpegia AMAURRE Ikastetxea 2021ko eka. 24a, 10:18

Joan den maiatzean, Amaia Aldamak, ikastetxeko zuzendari pedagogikoak, Lehen Hezkuntzako taldearekin batera, Euskadi osoko 30 ikastetxetako baino gehiagotako hezitzaileen aurrean azaldu zuen, on line, irakurketa-idazketaren irakaskuntzan duen esperientzia. Pikto-Idazketaren bidez, ikasteko metodo sortzailea da, 20-21 ikasturtetik lanean daramaten irakurketa-gaitasuna hobetzeko, eta, hala, aitzindari bihurtzen ditu.

Askorentzat harrigarria bada ere, irakurmena da gaur egungo eskolak duen erronketako bat. Idazten eta irakurtzen irakastea edozein ikastetxeren zeregin nagusietako bat da, baina, aurreko belaunaldiek ez bezala, gaur egungo haurrak ikus-entzunezko munduan bizi dira, non gero eta gutxiago irakurtzen baita, eta irakurtzen dituzten testuen hizkuntza-aberastasuna aurreko belaunaldiena baino askoz txikiagoa baita. Horrek zuzenean eragiten dio ikasketen arrakastari; izan ere, hizkuntza, eta zehazki irakurmena, funtsezkoa da edozein irakasgairen edukira iristeko eta harekin behar bezala lan egiteko.

“Amaurren erronka honi aurre egiteko, haurren errealitatetik eta haien interesetatik oso hurbil dagoen eta, aldi berean, hizkuntzak ikasteko azken aurrerapenetan oinarritua dagoen metodologia erabili dugu: ikuspegi globaletik abiatuta, hizkuntzen arteko transferentzia sustatuz eta ikasleen sormen-gaitasuna nabarmenduz, ikasle guztiek hizkuntza-oinarri sendoa izateaz gain, irakurketaren mundu zoragarria erakustea nahi dugu, ezagutza- eta gozamen-iturri den aldetik”. Amaia Aldama.

Roser Ballesterosek, Pikto-Idazketa sortu zuenak, parte hartu zuen jardunaldian, ikastetxeko talde pedagogikoarekin batera. Talde horretan metodologia sortzeko prozesua azaldu zuen, ikerketa berrienetan eta hainbat ikastetxetan egindako esperientzia egiaztatuetan oinarrituta; esperientzia horiek eredugarriak izan ziren eta metodologiarekin lortutako emaitza handiak agerian utzi zituzten.

Zer da Pikto-Idazketa?

Pikto-Idazketa delakoaren bidez, belaunaldi berriak hazten diren munduaren artean zubia egin nahi da, ikus-entzunezko informazioz betea, aberastasun handiko testuekin eta hizkuntzaren esparru desberdinak lantzeko ariketa ugarirekin nahastuta. “Irakurmena hobetzeko eta ikasleak motibatzeko metodo bisualagoa eraman nahi genuen ikasgeletara”, Roser Ballesteros.

Hezitzaileek eta ikasleek partekatzen duten plataforma digital baten bidez egituratzen da metodoa. Bertan, hezitzaileak askatasuna du ariketak eta zereginak aukeratzeko, taldearen bilakaeraren arabera. Ikasketa-ibilbidea pertsonalizatzea da Pikto-Idazketaren arrakasta-giltzarrietako bat. “Denok ikasten dugu, baina denok ez dugu berdin ikasten”, Roser Ballesteros.

Gainera, testu bera hainbat hizkuntzatan lantzeko aukera ematen du, Amaurre Ikastetxearen kasuan euskaraz eta gaztelaniaz, eta horrek ulermena areagotzen du eta hizkuntzen arteko transferentzia bultzatzen du. Emaitzek erakutsi dute hobekuntza funtsezkoa dela, batez ere euskararekin zailtasunak dituzten ikasleengan.

Beste indargune bat irakurketarekin batera idazketa asko lantzen dela da; izan ere, gaur egun badakigu irakurle ona izateko arrakastaren funtsezko faktoreetako bat asko idaztea dela. Hori dela eta, maila guztiak ikasle bakoitzaren lan pertsonal baten ekoizpenarekin amaitzen dira. Bertan, ikasleak berak uste dituen istorio eta irudiak jasotzen dira, ikasgelan batera egiten den lan zehatz batetik abiatuta.

“Gelan ikasleekin bizitako esperientzia oso atsegina izan da, motibazioak 180º-ko norabidea hartu du, ikasgelan izan duten parte-hartzea bezalaxe”. Olaia de Lorenzo, Lehen Hezkuntzako irakaslea.

“Ikasleek asko hobetu dute irakurtzeko eta idazteko gaitasuna, baita ahozkoa ere, eta oso gramatika-eraikuntza konplexuak formulatu dituzte, eta Lehen Hezkuntzako lehen mailetan hain ohikoa ez den lexiko zabala bereganatu dute. Ziur gaude hori guztia erabilitako metodologiari esker izan dela, dibertsioa ikasketa-prozesuaren parte izan baita”. Amaia Aldama, Lehen Hezkuntzako koordinatzailea.

LAGUN AGURGARRIA:

Bisitatzen ari zaren webgune hau euskararen normalizazioaren alde Aiaraldea Ekintzen Faktoria proiektu berrituak garatzen duen tresnetako bat da.

Euskarazko hedabideak sortu eta eskualdean zabaltzeko gogor lan egiten dugu egunero-egunero langile zein boluntario talde handi batek.

Hedabide herritarra da gurea, eskualdeko herritarren ekarpen ekonomikoari esker bizi dena, jasotzen ditugun diru-laguntzak eta publizitatea ez baitira nahikoa proiektuak aurrera egin dezan.

Herritarra, anitza eta independentea den kazetaritza egiten dugu, eta egiten jarraitu nahi dugu. Baina horretarako, zure ekarpena ere ezinbestekoa zaigu. Hori dela eta, gure edukien hartzaile zaren horri eskatu nahi dizugu Aiaraldea Ekintzen Faktoriako bazkide egiteko, zure sustengua emateko, lanean jarraitu ahal izateko.

Bazkideek onura eta abantaila ugari dituzte gainera, beheko botoian klik eginda topatuko duzu informazio hori guztia.

Faktoria izan, egin zaitez bazkide.

Aiaraldea Hedabideko lantaldea.


Izan bazkide